Miasteczko ruchu drogowego w PSP4 w
Świdwinie.
Powoli kończymy projekt „Małego Miasteczka
Ruchu Drogowego” realizowanego w ramach ,,Programu Społecznik 2023-2024” w
świdwińskiej czwórce. Najpierw zrobiliśmy
próbę przeniesienia planów na
boisko samą kredą, a następnie po
zamieceniu i umyciu płyty boiska
nadszedł czas na malowanie. Czasem było ciężko, słońce świeciło niemiłosiernie
ale daliśmy radę. Na zakończenie chyba już tradycyjnie pizza i lody. Pomysł Miasteczka i realizacja to dzieło
uczniów Szkolnego Koła Technicznego. Brawa dla ich wytrwałości i poświęcenia.
A. Dzik
#PomorzeZachodnie #KARRSA
#społecznik #ProgramSpołecznik
Przygotowania do stworzenia Miasteczka Ruchu Drogowego w PSP4 w Świdwinie
W naszej szkole realizujemy projekt „Małe Miasteczko Ruchu Drogowego” realizowanego w ramach ,,Programu Społecznik 2023-2024”. Aby dobrze nam wszystko wyszło należy zrobić odpowiednie przygotowania. Podczas robienia odpowiednich szablonów można było nauczyć się nitowania i cięcia blachy oraz rysowania i docinania wielkogabarytowego kartonu.
#PomorzeZachodnie #KARRSA #społecznik #ProgramSpołecznik
A. Dzik
Wykonujemy
znaki Małego Miasteczka Ruchu Drogowego
W ramach projektu „Małe Miasteczko Ruchu Drogowego”
realizowanego w ramach ,,Programu Społecznik 2023-2024”, uczniowie Szkolnego
Koła Technicznego wykonują samodzielnie znaki drogowe. Będą one częścią
rowerowego miasteczka. Dzięki temu nauczyli się oni pracować z wyrzynarką i przypomnieli
sobie znaki drogowe, które po wycięciu sami pomalowali.
#PomorzeZachodnie #KARRSA #społecznik #ProgramSpołecznik
Dzielimy
się ciekawymi pomysłami
Pomysł „Małego
Miasteczka Ruchu Drogowego” realizowanego w ramach ,,Programu Społecznik
2023-2024” w świdwińskiej czwórce wzbudził zainteresowanie Panów: podkomisarza Wiesława. Dymka i aspiranta sztabowego
Marka. Wieczorka z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji . Miasteczko
to jest projektem, który na pewno przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa
dzieci i młodzieży na naszych drogach.
#PomorzeZachodnie #KARRSA
#społecznik #ProgramSpołecznik
A.
Dzik
Zakupy w
ramach projektu
W ramach Programu Społecznik 2023-2024 realizujemy w naszej
szkole projekt ,, Małe Miasteczko Ruchu
Drogowego” . Dzięki funduszom z programu
mogliśmy zakupić farby, narzędzia i niezbędne materiały, które posłużą
do realizacji naszego pomysłu.
#PomorzeZachodnie #KARRSA
#społecznik #ProgramSpołecznik
A.D
Projektujemy naszą szkołę.
Po raz kolejny nasza szkoła otrzymała możliwość udziału w
Programie Społecznik 2022 -2024. Uzyskaliśmy fundusze na zagospodarowanie placu
przy Szkole Podstawowej nr 4. Przy udziale uczniów ze Szkolnego Koła Technicznego powstanie tam
,,Małe miasteczko ruchu drogowego”. Członkowie koła mogli wykorzystać wiedzę i
umiejętności zdobyte na zajęciach techniki i matematyki. Sami dokonali odpowiednich pomiarów oraz wykonali
projekty miasteczka. Jest to ich
osobisty wkład i zaangażowanie ulepszanie
naszej szkoły.
#PomorzeZachodnie #KARRSA #społecznik
#ProgramSpołecznik
A.D
Podziękowanie
W imieniu Szkolnego Koła Technicznego chcielibyśmy podziękować Panu Robertowi Kosmali z Zarządu Dróg w Świdwinie za nieocenioną pomoc i wsparcie przy realizacji projektu „Małe Miasteczko Ruchu Drogowego” realizowanego w ramach ,,Programu Społecznik 2023-2024”.
Pan Robert wsparł nas swoja wiedzą i doświadczeniem, które wykorzystujemy przy realizacji naszego projektu .
#PomorzeZachodnie #KARRSA #społecznik #ProgramSpołecznik
A.D.
Uczniowie PSP4 w Świdwinie
rozpoczęli budowę ścieżki edukacyjnej wokół swojej szkoły. Dzięki niej młodsi uczniowie, będąc na spacerze będą mogli dowiedzieć się jakie ptaki
przylatują na teren szkoły i Świdwina. Wykonane przez uczniów tablice
przedstawiają zdjęcia ptaków zrobione przez
uczniów, a także z wykorzystaniem
fotopułapek ustawionych przy
szkolnych karmnikach. Tablice zostały
wykonane w ramach zajęć Szkolnego Koła Technicznego. Zakup materiałów odbył się
dzięki projektowi ,,RAZ, DWA, TRZY, BĄDŻ EKO I TY” realizowanego w ramach
programu Społecznik 2022-24
#PomorzeZachodnie #KARRSA #społecznik #ProgramSpołecznik
Dzięki innowacyjnemu podejściu
nasza ścieżka edukacyjna ma możliwość systematycznej rozbudowy.
Adam Dzik.
Spotkanie z
leśnikiem
W związku z zbliżającą się zimą i troską jaką uczniowie
naszej szkoły przykładają do kwestii środowiska w ostatnią środę w naszej
szkole gościł leśnik – przyrodnik Pani Monika Rakowska. Nasz gość pokazał nam
ptaki odlatujące i zimujące w Polsce oraz
to gdzie i jak mieszkają one w czasie zimy. Poznaliśmy także sposoby
dokarmiania i przygotowania odpowiednich mieszanek dla poszczególnych gatunków
ptaków. Na zakończenie spotkania każdy otrzymał mały upominek w postaci
breloczka oraz dla klasy karmnik i zegar ścienny z przyrodniczym akcentem.
Spotkanie z Panią leśnik odbyło się w ramach projektu ,,Raz,
dwa, trzy bądź Eko i Ty” który jest częścią Programu Społecznik 2022 -2024
#PomorzeZachodnie
#KARRSA #społecznik #ProgramSpołecznik
Adam Dzik
Uczniowie PSP4 w Świdwinie, po raz kolejny przy szkolnych karmnikach, w których dokarmiają zimą ptaki zamontowali fotopułapki. Dzięki temu mogą oni w poznawać otaczającą nas przyrodę i zimujące u nas ptaki. Wykonane w ten sposób zdjęcia zostaną wraz z opisami przedstawione na szkolnej ścieżce edukacyjnej, która powstaje wokół naszej szkoły. Budową ścieżki zajmują się uczniowie Szkolnego Koła Technicznego.
Adam Dzik
Nadeszła zima. W trosce o zimujące u nas ptaki uczniowie PSP4 w
Świdwinie przygotowali zapas odpowiednich pokarmów dla nich. W akcji, będącą
także miłą zabawą wzięły udział klasy zerowe i starsze. Już wkrótce nasze
karmniki zawisną wokół naszej szkoły. Oprócz dokarmiania, karmniki te
staną się także dla nas miejscem
obserwacji korzystających z nich ptaków.
Surowce, karma i pozostałe materiały
zostały zakupione dzięki projektowi
,,Raz, dwa, trzy, bądź Eko i Ty” realizowanego w ramach Programu Społecznik 2022-24
#PomorzeZachodnie
#KARRSA #społecznik #ProgramSpołecznik
Adam Dzik
Ekologicznie w Klubie Miłośników
Techniki w świdwińskiej Czwórce.
Szkolne Koło Techniczne wzięło
udział w Programie Społecznik pod nazwą RAZ, DWA TRZY, BĄDŻ EKO I TY. W ramach
projektu uczniowie uczą się kroju i szycia na maszynach do szycia. Na początku pod
nożyczki i igły poszły materiały i tkaniny przyniesione z domu. Po
zaznajomieniu się z obsługą maszyn uczniowie zaczynają szyć już na materiałach
zakupionych w ramach projektu. Powstaną z nich materiałowe torby wielorazowego
użytku. W ten sposób nie będziemy już korzystać z foliowych jednorazówek.
Dzięki temu nauczyliśmy się powtórnego wykorzystywania tkanin i
materiałów. Wykonane przez uczniów torby
można było nabyć na szkolnym świątecznym kiermaszu.
#PomorzeZachodnie
#KARRSA #społecznik #ProgramSpołecznik
Adam Dzik
Projekt
,,Pająk”
Aby uatrakcyjnić tydzień z Harrym Potterem w naszej szkole
uczniowie z Szkolnego Koła Technicznego podjęli się wykonania zdalnie
sterowanego pająka Akromantuli. Został on wykonany przez uczniów z pianki
montażowej i drutu oraz obszyty materiałem. Wewnątrz niego znajduje się
zaprogramowany przez uczniów robot Lofi
z programu Superkoderzy. Głównym wykonawcą projektu była Julia
Bartosiewicz – Dzik. Dziękujemy również rodzicom za wsparcie i wskazówki
podczas pracy.
Adam Dzik
Projekt ,,Wiewiórka”
Dziś przedstawiamy kolejny projekt zrealizowany w naszej pracowni technicznej ,,Zrób to sam”. Uczniowie naszej szkoły zauważyli, że naszą szkołę co pewien czas odwiedza wiewiórka. Nazwali ją Zosia i postanowili pomóc jej w czasie zimy. Wykonali dla niej karmnik i umieścili w miejscu gdzie można było ją najczęściej zobaczyć, czyli niedaleko okien naszej szkoły. Dzięki temu nasi uczniowie będą mieli możliwość jej obserwacji.
Głównym wykonawcą karmnika jest Ewa Alberska z kl. 5, a jego zaopatrzeniem w odpowiednie smakołyki zajęła się klasa 2a. Wyszło super.
Adam Dzik.
Pierwsze
zajęcia w pracowni technicznej w PSP4
Klub
Miłośników Techniki rozpoczął swoją działalność w nowej pracowni. Po urządzeniu
pracowni i technicznego zaplecza, każdy musiał zatroszczyć się o swoje
stanowisko pracy. Już w wakacje uczniowie samodzielnie złożyli swoje stoły i
krzesła. Pomalowali także meble. Teraz nadszedł czas na wykończenia i mocowanie
imadeł. Oczywiście nie obyło się bez nauki – poprzez pokaz i praktyczne
działania.
Nasze roboty zaczynają się nas słuchać
Dzięki fundacji Orange i udziałowi w programie Superkoderzy nasi uczniowie nauczyli się niebywałej sztuki programowania samodzielnie skonstruowanych na zajęciach robotów. Początki były trudne ale nasze roboty zaczęły w końcu nas słuchać i jechać tam gdzie ich zaprogramujemy. Oprócz tego nauczyliśmy je także samodzielnie omijać przeszkody.
Adam Dzik